سايت هاي كاربردی
لیست اخبار صفحه :38
دیابت در مادران باردار

دیابت در مادران باردار

دیابت بارداری به شرایطی گفته می شود که افزایش سطح گلوکز خون برای اولین بار در طی دوره بارداری تشخیص داده می شود. دیابت بارداری، نوعی از دیابت می باشد که در زمان حاملگی بصورت ناگهانی آشکار می شود علت دقیق دیابت باردای مشخص نیست .دیابت بارداری یکی از دلایل اصلی سقط های مکرر در اوایل بارداری است. افزایش قند خون غیر طبیعی در دوران بارداری می تواند هم ادامه بارداری را با خطر سقط مواجه نمایید و هم برای جنین و مادر عوارض جبران ناپذیری بدنبال داشته باشد. با توجه به عوارضی که دیابت بارداری برای جنین و مادر می تواند داشته باشد، پیشگیری و کنترل دیابت در طی دوران بارداری ضروری می باشد.

طریقه صحیح مصرف قرص لووتیروکسین

طریقه صحیح مصرف قرص لووتیروکسین

معمولاً به بیماران توصیه می‌شود که قرص لووتیروکسین را به ‌‌صورت ناشتا و حداقل نیم ساعت قبل از اولین وعده‌ غذایی خود، یعنی صبحانه با معده خالی و فقط با آب مصرف کنند. اما برای بیمارانی که ممکن است بخواهند در وعده صبحانه، قهوه، چایی، غلات و شیر مصرف کنند، بهترین زمان خوردن قرص لووتیروکسین، شب قبل از خواب است. هر چند که مصرف شب هنگام این قرص برای همه‌ی بیماران توصیه نمی‌شود. افرادی که یک روال ثابت خواب دارند و داروهای دیگری را قبل از خواب مصرف نمی‌کنند، می‌توانند قرص لووتیروکسین را قبل از خواب بخورند.

نقش روی در بدن چیست؟

نقش روی در بدن چیست؟

روی برای فعالیت بیش از صد آنزیم مختلف در بدن انسان موردنیاز است. وجود روی برای عملکرد صحیح سیستمم ایمنی در مبارزه با باکتری‌ها و ویروس‌های مهاجم به بدن، ساخت پروتئین‌ها در سلول ، و ترمیم زخم‌ها الزامی است.

چاقی

چاقی

چاقی می تواند نتیجه ی بی تحرکی و استفاده از غذاهای ناسالم و چرب باشد. کالری دریافت شده از مواد غذایی صرف فعالیت های فیزیکی بدن می شود. در نتیجه اگر میزان کالری دریافتی و فعالیت فیزیکی بدن با یکدیگر تناسب داشته باشد، ثبات وزن پیش می آید و فرد افزایش وزنی نخواهد داشت.اما در صورتی که میزان کالری دریافتی بدن بیشتر از میزان فعالیت فیزیکی بدن باشد، کالری مازاد در بدن به صورت چربی ذخیره شده و در نتیجه افزایش وزن را به همراه خواهد داشت.

 یائسگی

یائسگی

یائسگی یا منوپوز یکی از دوره‌های طبیعی زندگی زنان است که به دلیل اتمام تخمک زن، دیگر تخمک‌گذاری انجام نخواهد شد و در نتیجه قاعدگی برای همیشه متوقف می‌گردد و زان‌پس زنان توانایی بچه‌دار شدن نخواهند داشت. یائسگی به لحاظ علمی معمولاً در حدود سن ۴۹ تا ۵۲ سالگی آغاز می‌شود هر چند در فقه اسلامی ۴۸ سال و ۱۷۹ روز خورشیدی انگاشته شده‌است. با این همه یائسگی می‌تواند در هر سنی رخ دهد؛ در این زمان تخمدان‌ها به میزان کمتری هورمون‌های زنانه، به‌ویژه استروژن ترشح می‌کنند و نشانه‌های یائسگی پدیدار می‌شوند.

گلوکوم در کودکان

گلوکوم در کودکان

در این بیماری بالا رفتن فشار چشمی باعث آسیب دیدن اعصاب بینایی فرد می شود، عصب های بینایی اطلاعات را به مغز منتقل می کنند، در نتیجه وقتی این عصب ها آسیب ببیند بینایی فرد کم می شود، هر چه قدر میزان این آسیب بیشتر باشد شدت پیدا کردن ضعف و مشکل در بینایی فرد هم به همان اندازه بیشتر خواهد بود، عصب هایی که به دلیل آب سیاه در چشم فرد خراب می شود، دیگر درمان نمی شود.این بیماری هم در افراد مسن به وجود می آید هم در کودکان، شما باید از این بیماری اطلاع داشته باشید تا بهترین تصمیم را درباره ی این بیماری بگیرید.

کلسترول

کلسترول

کلسترول، ماده ای نرم و مومی شکل است که از چربی ساخته می شود. این ماده در جریان خون و تمامی سلول های بدن وجود دارد. کلسترول یکی از مهمترین مواد مورد نیاز بدن است؛ وجود میزان کافی از آن برای ساخت غشای سلولی، ساخت و ترمیم دیواره رگ های خونی، تولید برخی هورمون ها، تامین ویتامین D و … برای بدن ضروری است.

کبد چرب

کبد چرب

کبد بزرگترین عضو بدن است. این بافت به شما کمک می‌کند تا غذا را هضم و انرژی را ذخیره کنید و سموم بدن خود را از بین ببرید. وجود چربی در کبد هر انسانی طبیعی است اما اگر این میزان بیشتر از 5 درصد وزن آن باشد، کبد چرب خوانده می‌شود. این وضعیت ممکن است منجر به التهاب و آسیب کبدی شود.

Template settings