سايت هاي كاربردی
لیست اخبار صفحه :36
معرفی بخش آندوسکوپی و کولونوسکوپی

معرفی بخش آندوسکوپی و کولونوسکوپی

بخش آندوسکوپی به عنوان یک بخش فوق تخصصی، متشکل از چند واحد فوق تخصصی پزشکی و پرستاری مطابق با اصول استاندارد و با استفاده از کلیه تجهیزات پزشکی و تکنولوژی مدرن جهت مراقبت و درمان بیمارانی که در معرض بیماری‌های دستگاه گوارش بنا شده است و توسط کادری مجرب (پزشکان فوق تخصص گوارش، ریه، کلورکتال) و پزشکان متخصص بیهوشی و پرستاران دوره دیده و مجرب و کارآزموده انجام وظیفه می‌نمایند.

رفلاکس

رفلاکس

رفلاکس معده زمانی رخ می‌دهد که اسید و سایر محتویات درون معده از دریچه‌ پایینی مری به مری باز می‌گردند. دریچه پایین مری دریچه‌ای عضلانی به‌شکل حلقه است که در انتهای مری و ابتدای معده قرار دارد. با باز شدن این دریچه، غذای بلعیده‌شده از انتهای مری وارد معده می‌شود. پس از ورود غذا به معده، این دریچه بسته می‌شود تا از بازگشت غذا به درون مری جلوگیری کند. زمانی‌ که این دریچه ضعیف شده یا آسیب دیده باشد ممکن است به‌درستی عمل نکند. همین موضوع باعث رفلاکس معده می‌شود

تغذیه در ماه رمضان

تغذیه در ماه رمضان

توصیه می‌شود هنگام افطار از قندهای طبیعی مانند خرما، کشمش و یا عسل استفاده شود، به این ترتیب اشتها کنترل می‎شود. نوشیدن چای کم‌رنگ، شیر گرم، فرنی، حلیم کم‌ روغن و یا شله ‌زرد در وعده افطار توصیه می‌شود. نان، پنیر و سبزی و یا همراه با مغز گردو برای افطار غذای مناسبی است. مصرف سوپ‎های ساده هم برای وعده افطار توصیه می‌شود.

کم کاری تیروئید و بارداری

کم کاری تیروئید و بارداری

کم کاری تیروئید درمان نشده و یا عدم توجه کافی به میزان هورمون لازم در بارداری خطراتی را برای مادر به دنبال دارد، افزایش خطر سقط جنین، کم خونی، پره اکلامپسی، خونریزی پس از زایمان، میوپاتی (درد عضلانی و ضعف) و نارسایی احتقانی قلب از جمله این خطرات است، این عوارض بیشتر در مادرانی با کم کاری تیروئید شدید بروز می کند، در این دسته اغلب آنتی بادی تیروئید پراکسیداز AntiTPO دیده می شود.

واریس

واریس

واریس، شایعترین بیماری عروقی انسان است که حدود ۲۰–۱۰٪ جمعیت را مبتلا می‌کند. سیاهرگ‌های واریسی به صورت رگ‌های دراز، گشاد شده و پرپیچ و خم و غالباً در سطوح درونی اندام تحتانی دیده می‌شوند. بیشترین میزان شیوع واریس در زنان بین سن ۴۹–۴۰ سالگی برآورد شده‌است. رگ‌های واریسی بزرگ، کاملاً برجسته و گاهی قابل لمس و متسع و طویل می‌باشند و گاهی قطر بالاتر از ۴ میلی‌متر پیدا می‌کنند.

بذر کتان

بذر کتان

دانه کتان یکی از مواد غذایی بسیار مغذی کمتر شناخته شده است؛ البته در طب سنتی به استفاده از تخم کتان اشاره بسیاری شده و حتی بهترین طریقه مصرف بذر کتان برای لاغری نیز گفته شده است. تخم کتان سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌هایی است که مصرف مقدار کمی از آن در روز می‌تواند نیاز ما به این مواد مغذی را برطرف سازد.

Template settings