سايت هاي كاربردی
لیست اخبار صفحه :42
معرفی بخش خون

معرفی بخش خون

بسیاری از نشانه‌های سرطان خون کودکان با علائم بیماری‌های شایع و کم‌خطرتر مشابه هستند. در واقع سرطان خون می‌تواند مزمن بوده و علائم آن به آرامی شکل بگیرد یا می‌تواند حاد باشد و علائم آن به سرعت ظاهر شوند. سرطان خون یک سوم کل سرطان‌ کودکان را تشکیل می‌دهد.

تغذیه و آلودگی هوا

تغذیه و آلودگی هوا

مهمترین آنتی اکسیدانها ویتامین‌های C , E- بتاکاروتن - سیلنیوم و روی می باشند. این مواد مغذی به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی که دارند به‌طور موثری از بروز التهابات جلوگیری کرده و موجب غیرفعال شدن رادیکال‌های آزاد موجود در هوای آلوده می‌شوند.

لکه های پوستی

لکه های پوستی

لکه های پوستی انواع مختلفی مثل کک و مک، لکه‌های ناشی از بیماری و سوء تغذیه یا لکه‌های ناشی از حاملگی دارند.

پیشگیری از آلزایمر

پیشگیری از آلزایمر

آلزایمر یک بیماری پیش رونده است که با تاثیر بر مغز، به مرور حافظه کوتاه مدت فرد را مختل می کند. این پیشروی تا جایی می تواند ادامه پیدا کند که فرد کوچکترین نکته ای را نتواند به یاد بسپارد. عوامل بسیاری می توانند در بروز آلزایمر نقش داشته باشند. برخی از این عوامل ژنتیکی هستند و برخی دیگر مربوط به سبک زندگی فرد می باشند.

ویتامین C و سرماخوردگی

ویتامین C و سرماخوردگی

مصرف مکمل ویتامین سی خطر ابتلا به سرماخوردگی را کاهش نمی‎دهد، اما ممکن است بهبودی شما را تسریع کند و شدت علائم را کاهش دهد.

جراحی چاقی

جراحی چاقی

جراحی چاقی یا همان جراحی لاغری، با تغییر سیستم گوارشی انسان به کاهش وزن و لاغری کمک می کند. در واقع جراحی چاقی می تواند این تغییر را با محدود کردن کالری دریافتی یا کاهش جذب مواد غذایی یا هر دو انجام دهد.

نوزاد نارس

نوزاد نارس

نوزاد نارس به نوزادی گفته می شود که قبل از هفته 37 بارداری متولد شود. علل مختلفی برای نارس شدن نوزادان وجود دارد. احتمال نارس بودن نوزادان در چند قلوزایی بسیار زیاد است.

دیابت در کودکان

دیابت در کودکان

دیابت نوع یک معمولا در کودکان و نوجوانان رخ می دهد و ممکن است در دو پیک سنی اتفاق بیفتد و والدین می بایست نسبت به بررسی علائم فرزندشان هوشیار باشند.

Template settings